Aller au contenu
  • Pas encore inscrit ?

Pourquoi ne pas vous inscrire ? C'est simple, rapide et gratuit.
    Pour en savoir plus, lisez Les avantages de l'inscription... et la Charte de Zébulon.
    De plus, les messages que vous postez en tant qu'invité restent invisibles tant qu'un modérateur ne les a pas validés. Inscrivez-vous, ce sera un gain de temps pour tout le monde, vous, les helpeurs et les modérateurs ! :wink:

Messages recommandés

Posté(e)

voici le résultat

Scanner Malware name

AntiVir Trojan/CPUKiller.A.2

ArcaVir X

Avast Win32:CPUKiller

AVG Antivirus HackTool.AG

BitDefender X

ClamAV X

Dr.Web X

F-Prot Antivirus X

Fortinet HackerTool/ProxyCrack

Kaspersky Anti-Virus X

NOD32 X

Norman Virus Control X

UNA X

VirusBuster X

VBA32 X

les cases étaient bien cochées et décochées comme tu indiques

Posté(e)

bon je ne suis pas sure que le résultat soit le bon parce que en refaisant la manip, je m'aperçois que le tableau d'en bas n'est pas le meme

et j'ai "ouverture de la page virusscan.jotti.org" tout en bas qui indique que la page se charge et qui se bloque quand la case est pleine de carrés verts

Mais rien ne bouge après.

Donc je surveille l'évolution et je te dis

Posté(e)

bonjour,

j'ai fait plusieurs fois la manip avec le scan en ligne, mais je n'arrive pas à comprendre si le résultat du scan est le mien ou non

Peux tu m'aider?

Merci

Es-tu allé voir ce lien http://www.malekal.com/scan_Av_en_ligne.html#mozTocId662799 ?

Posté(e)

Vas sur le site http://virusscan.jotti.org/

- Clic en haut à droite sur "Parcourir", navigue dans les dossiers et sélectionne ce fichier : C:\WINDOWS\Driver Cache\i386\driver.cab

- Clic sur submit toujours en haut à droite

- Le scan va se lancer, ça va prendre un petit instant

- En bas, tu as le résultat du scan avec file : driver.cab

copie/colle le résultat complet du scan ici.

Aide : http://www.malekal.com/scan_Av_en_ligne.html#mozTocId662799

Posté(e)

J'ai bien suivi tes conseils et relu la page d'aide, mais voilà la page que j'obtiens indéfiniment quand je fais le scan.

j'ai laissé plus d'une heure et ça reste toujours comme ça

Si tu as une suggestion...

File to upload & scan:

Service

Service load: 0% 100%

Status: Uploading file, please wait...

Powered by

Disclaimer

This service is by no means 100% safe. If this scanner says 'OK', it does not necessarily mean the file is clean. There could be a whole new virus on the loose. NEVER EVER rely on one single product only, not even this service, even though it utilizes several products. Therefore, We cannot and will not be held responsible for any damage caused by results presented by this non-profit online service.

Also, we are aware of the implications of a setup like this. We are sure this whole thing is by no means scientifically correct, since this is a fully automated service (although manual correction is possible). We are aware, in spite of efforts to proactively counter these, false positives might occur, for example. We do not consider this a very big issue, so please do not e-mail us about it. This is a simple online scan service, not the university of Wichita.

Scanning can take a while, since several scanners are being used, plus the fact some scanners use very high levels of (time consuming) heuristics. Scanners used are Linux versions, differences with Windows scanners may or may not occur. Another note: some scanners will only report one virus when scanning archives with multiple pieces of malware.

Virus definitions are updated every hour. There is a 15Mb limit per file. Please refrain from uploading tons of hex-edited or repacked variants of the same sample.

Please do not ask for viruses uploaded here, unless you work for an anti-virus vendor. They are not for trade. This is a legitimate service, not a VX site. Viruses uploaded here will be distributed to antivirus vendors without exception. Read more about this in our privacy policy. If you do not want your files to be distributed, please do not send them at all.

Sponsored by donations (in random order) from: Stormbyte Technologies LLC, The ClamAV project, James Love, Gideon Pertzov, Malcolm Murray, Nigel Thomas, Wendy Dickerson, Anthony Midmore, "ethereal", Mark Rubins, Steve S., Eric Johansen, Eric Schechter, Paul Bokel, Wilders Security, Wilfried Lilie, Prevx, SonicWALL, Lance Mueller, Ewido networks, and some people who prefer to remain anonymous... many thanks to all!

Statistics

Last file scanned at least one scanner reported something about: autoexec.exe, detected by:

Scanner Malware name

AntiVir Heuristic/Crypted.Modified

ArcaVir X

Avast X

AVG Antivirus X

BitDefender Generic.Malware.E!.A5C4C091

ClamAV X

Dr.Web X

F-Prot Antivirus X

Fortinet X

Kaspersky Anti-Virus Trojan.Win32.Agent.rn

NOD32 X

Norman Virus Control X

UNA X

VirusBuster X

VBA32 Backdoor.Bifrose.2

You're free to (mis)interpret these automated, flawed statistics at your own discretion. For antivirus comparisons, visit AV comparatives

We are not affiliated with any third parties that conduct tests using this service.