Aller au contenu
  • Pas encore inscrit ?

Pourquoi ne pas vous inscrire ? C'est simple, rapide et gratuit.
    Pour en savoir plus, lisez Les avantages de l'inscription... et la Charte de Zébulon.
    De plus, les messages que vous postez en tant qu'invité restent invisibles tant qu'un modérateur ne les a pas validés. Inscrivez-vous, ce sera un gain de temps pour tout le monde, vous, les helpeurs et les modérateurs ! :wink:

Très gros problèmes sur les DD Seagate ! ! !

Messages recommandés

Posté(e) (modifié)

Bonjour,

Au bout d'un "certain temps" certains disque récents de la marque Seagate deviennent

indétectables au démarrage...

Vous auriez des infos sur le sujet sur d'autres forums ça tourne à la psychose....

Base de Connaissance seagate

le 20 Janv. 09 à 14h40

Edition

Welcome, Seagate hard drive owners. A number of Seagate hard drives from the following families may become inaccessible when the host system is powered on:

Barracuda 7200.11

DiamondMax 22

Barracuda ES.2 SATA

Once a drive has become affected the data becomes inaccessible to users but the data is not deleted. Seagate has isolated this issue to a firmware bug affecting drives from these families manufactured in December 2008.

Please use the following tools and instructions to determine if you have one of the affected products. If your drive is affected, we recommend that you update the firmware on the disk drive to prevent this condition.

To identify your drive, retrieve the model number, serial number and firmware revision without removing your drive. There are multiple methods:

1. Seagate DriveDetect.exe method (recommended)

support.seagate.com...

When running Drive Detect you will see a screen like this. Look for the drives that are attached

#

In the example above the Drive Name is the same as the Model: ST31500341AS, the serial number is 9VS00J20 and the firmware revision is SD1A.

#

Device Manager Method :

Use Microsoft Windows Device Manager to see the model numbers of your disk drive.

- Choose Start | Run | type: devmgmt.msc

- Click Ok.

- Expand the Disk Drive branch to see the model numbers:

2.

3. Seatools for Windows Method:

Download SeaTools for Windows which displays all of the required information.

After determining your serial, model and firmware revision please attempt to find your model in the following list of affected models. If you have one of these drives you can choose it from the list for model-specific instructions to update the firmware.

Barracuda 7200.11

ST31000340AS

ST3750330AS

ST3640330AS

ST3500320AS

ST31500341AS

ST31000333AS

ST3640323AS

ST3640623AS

ST3320613AS

ST3320813AS

ST3160813AS

Barracuda ES.2 SATA

ST31000340NS

ST3750330NS

ST3500320NS

ST3250310NS

DiamondMax 22

STM31000340AS

STM3750330AS

STM3500320AS

STM31000334AS

STM3320614AS

STM3160813AS

If you need assistance updating your firmware you can email us directly at disksupport@seagate.com Please include the following disk drive information: serial number, model number, and current firmware revision. We will respond to your email request with appropriate instructions.

------------------------------------------------------------------------------------------ -------------------------------------------------------

En gros on utilise son pc sans problème et un matin on démarre son pc et son ou ses barracuda ne sont plus reconnus par le bios de la machine...

En attendant Seagate conseille de ne pas rebooter son pc et de ne pas mettre en veille ses disques dur ! ! ! :P

mes disques

x1 ST3250310NS firm SN04

x2 ST3750330NS firm SN04

Avec le peu d'infos que j'ai je n'ai pas l'impression d'être concernés (aucune allusion au SN04) - j'ai des infos contradictoires d'autant plus que de nombreuses personnes qui on flashé leur disques dur les ont rendues inopérantes au reboot ! (alors que ça marchait)

Modifié par d a r t h

Posté(e)

les firmwares concernés sont :

SD15, SD16, SD17, SD18, SD19, AD14

Posté(e) (modifié)

Bonjour d a r t h,

Désolé, je ne pige pas un mot de GB mais...

avec XP SP1 (surtout) :P il faut absolument faire une installation en injectant le pilote SATA

Carte mère : ?

Les disque SATA sont-ils déclarés et reconnus dans le BIOS comme SATA ou tu as fais une simulation IDE ?

EDIT : Désolé, je n'avais pas saisi le sens du message et après vérification de mes disques, je suis concerné :P

Modifié par leminou
Posté(e)

il y a un truc qui ne va pas dans leur déclarations :

il parlent de disques produits à partir de décembre 2008,

j'ai 3 barracuda es2 (bios SN04), acheté en juillet aout 2008 et il recommande quand même une mise à jour... est ce une mise à jour qui ne concerne pas ce bug ? où auraient ils menti et beaucoup plus de disques seraient en fait concernés ?

Posté(e) (modifié)

Bonjour,

J'ai contacté Seagate par courriel, il m'ont répondu en anglais :P dans le massage il y a le lien suivant...

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...9QM0B2CE+-+AD14

dans lequel j'ai trouvé "Seagate ST3500320AS Firrmaware upgrade" qui a comme lien...

http://stx.lithium.com/stx/board/message?b...ssage.id=78#M78

qui renvoie sur d'autres pages mais pas :P sur le "micro-programme" a télécharger :P

Seagate se moque complètement de ses clients :P ci-dessous le message reçu...

Thank you for contacting Seagate Support.

A firmware issue has been identified that affects a small number of

Seagate Barracuda 7200.11 hard drive models which may result in data

becoming inaccessible after a power-off/on operation. The affected

products are Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA, and DiamondMax 22.

Based on the low risk as determined by an analysis of actual field return

data, Seagate believes that the affected drives can be used as is.

However, as part of our commitment to customer satisfaction, Seagate is

offering a free firmware upgrade.

Please follow this link

(http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931)

to enter the Knowledge Base article(s) detailing the steps to update your

drive.

In the unlikely event your drive is affected and you cannot access your

data, the data still resides on the drive and there is no data loss

associated with this issue. If your drive is no longer accessible, contact

us directly for further assistance at

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/.

NOTE: If you have contacted Seagate Support regarding a separate issue or

about another product, please visit

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/ to submit an email.

Thank you. Seagate Support

EDIT : Avec quel programme est-il possible de vérifier la taille de la mémoire du Disque ?

Modifié par leminou