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Écran bleu, redémarrage forcé


Messages recommandés

Posté(e)

Bonjour, 

J'espère poster au bon endroit. 

Depuis quelques temps, mon ordinateur n'arrete pas de planter (ecran bleu, redémarrage), c'est à dire plusieurs fois par semaine. 

Il est sous Windows 10.

Pouvez vous m'aider et me dire par quoi je dois commencer pour résoudre mon problème ? 

Je vous en remercie. 

Klykoo

Posté(e)

bonjour

Pour voir les rapports de BSOD ( écran bleu ) ( Compatible avec tous windows )

    Télécharger=> telech10.gifWhoCrashed

    C'est un utilitaire qui analyse les écrans bleus et qui va dire quel pilote a provoqué le plantage
    - Pour l'installer sous Vista, Windows 8, Windows 8.1, win 10 clic droit sur whocrashedSetup.exe Exécuter en tant qu'administrateur (sous XP faire un double clic gauche)
    - S'il est demandé d'installer un Package Windows Debugging Tools => accepter

    WhoCrashed se lance automatiquement à la fin de l'installation, sinon le lancer par cette icône qui se trouve sur ton bureau whocra10.png

   - Sous Vista,Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, win 10 clic droit sur l'icône Exécuter en tant qu'administrateur
   - Sous XP[/b] faire un double clic gauche)

    - Cliquer sur le bouton Analyze
    - sous l'onglet Report

19061906485317227916279264.jpg

- Une fois le scan terminé un message Apparaît

19061906485217227916279263.jpg

Faire Ok

 - Une fenêtre apparaît

180115113034808106.png

   -  Clic droit dans la fenêtre Report
   -  Sélectionner tout
   - Copier ou ctrl+c

 -  Clic droit dans ta réponse sur le forum ou un forum d'entraide informatique=> Coller ou crtl+v

Si le rapport WhoCrashed est vide

Aller dans le Panneau de Configuration
ou
menu Démarrer => Exécuter
taper control
en haut à droite choisir Petites icônes
clic sur Système
A gauche, cliquez sur « Paramètres du système avancé ».
Dans la partie « Démarrage et récupération », cliquez sur Paramètres
cocher Ecrire un événement dans le journal système
Régler le menu déroulant écriture des informations de débogage sur Image de mémoire partielle (256 Ko)
Redémarrer le pc
et refaire un rapport WhoCrashed après un nouveau crash

Posté(e)

Bonjour Morron2,

Merci pour ton aide. Il n'y a pas de rapport dans une nouvelle fenêtre malgré tes explcations

image.png.39362bbadd4d4b484c7f8cefc0e3f109.png

Que puis-je faire ?

 

Merci !

Posté(e)

Ne comprenant peut etre pas vraiment ce qui est écrit, voici le rapport :


Welcome to WhoCrashed (HOME EDITION) v 6.65



This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue (or black) screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program might help you find the root cause of the problem and a solution.

Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue (or black) screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows a lot of system crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue or black screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.

This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.


To obtain technical support visit www.resplendence.com/support

Click here to check if you have the latest version or if an update is available.

Just click the Analyze button for a comprehensible report ...

 


Home Edition Notice



This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which allows you to perform more thorough and detailed analysis. It also offers a range of additional features such as remote analysis on remote directories and remote computers on the network.

Please note that this version of WhoCrashed is not licensed for use by professional support engineers.

Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.

 


System Information (local)



Computer name: YANNICKETCLAIRE
Windows version: Windows 10 , 10.0, version 1903, build: 18362
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: B85M-D3H, Gigabyte Technology Co., Ltd.
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz Intel8664, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8467361792 bytes (7,9GB)



 


Crash Dump Analysis



Crash dumps are enabled on your computer. This system is not configured for complete or automatic crash dumps. For best results, configure your system to write out complete or automatic crash dumps. Select Tools->Crash Dump Configuration from the main menu to configure your system to write out complete memory dumps.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer
 


Conclusion



Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.



Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

  • Dylav a modifié le titre en Écran bleu, redémarrage forcé
Posté(e)

Bonsoir a vous deux

Change le réglage dans démarrage et récupération sur : image mémoire complète .
après un crash relance WhoCrashed .

Posté(e)

Bonjour ad-web et morron2,

Voici le rapport

Je crois comprendre qu'il faut que je mettes à jour des drivers. C'est Hardware.sys ? Je cliques sur le lien et je dois trouver ce nom ? Sinon, je cherches sur internet en tapant ce nom ?

Merci pour vos conseils.

Belle journée


Welcome to WhoCrashed (HOME EDITION) v 6.65



This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue (or black) screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program might help you find the root cause of the problem and a solution.

Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue (or black) screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows a lot of system crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue or black screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.

This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.


To obtain technical support visit www.resplendence.com/support

Click here to check if you have the latest version or if an update is available.

Just click the Analyze button for a comprehensible report ...

 


Home Edition Notice



This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which allows you to perform more thorough and detailed analysis. It also offers a range of additional features such as remote analysis on remote directories and remote computers on the network.

Please note that this version of WhoCrashed is not licensed for use by professional support engineers.

Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.

 


System Information (local)



Computer name: YANNICKETCLAIRE
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 18363
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: B85M-D3H, Gigabyte Technology Co., Ltd.
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz Intel8664, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8467361792 bytes (7,9GB)



 


Crash Dump Analysis



Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

On Sat 02/05/2020 22:20:47 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\050220-42953-01.dmp
This was probably caused by the following module: hardware.sys (hardware)
Bugcheck code: 0x1A (0x41792, 0xFFFFAEBF6D550028, 0x2000000000000000, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred. A corrupted PTE has been detected.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: hardware.sys .
Google query: hardware.sys MEMORY_MANAGEMENT




 


Conclusion



One crash dump has been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

hardware.sys

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.




 

Posté(e) (modifié)

Bonjour

Erreur "MEMORY MANAGEMENT" ? il y a de très fortes chance que se soi une barrette de RAM défaillante .

il faut vérifier la RAM

Télécharge sur ce site Memtest 86 FREE  a graver sur clé USB memtest86
fait extraire les fichiers

Dans le dossier extrait , lance : ImageUsb.exe , en tant qu'administrateur , sélectionne ta clé > clic sur Write pour lancer le gravage
la clé sera automatiquement bootable et dédiée a memtest . donc inutilisable pour mettre d'autre fichiers dessus , sauf en la reformatant .

faire booter le PC sur la Clé !

il faut prévoir du temps car il faut laisser tourner , le logiciel fait toute une série de test .  

  • laisser exécuter au moins deux passes complètes , en tout cas au moins trente minutes .
       
  • si des erreurs sont trouvées avant la fin : lignes rouges , il faut arrêter
       
  • recommencer , barrettes par barrettes ( une seule enfichée )
       
  • répéter l'opération pour chacune d'elles , pour savoir laquelle ou lesquelles sont  défficientes !

Si tu préfère utiliser un CD , descend plus bas sur la page de téléchargement tu y trouvera un lien pour télécharger une image ISO a graver sur CD
C'est une version plus ancienne .

Modifié par ab-web
Posté(e)

J'ai résolu mon 2ème probleme. J'avais cru comprendre qu'il fallait extraire sur la clé USB. Alors qu'il fallait graver sur la clé USB.

Comment booter (=allumer ?) l'ordi sur la clé ...

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